Virsmu sagatavošana krāsošanai

11.21.2017 [0]
Virsmu sagatavošana krāsošanai
Mūsdienās virsmu sagatavošana krāsošanas darbiem ir daudz sarežģītāka un komplicētāka nekā tas bija pirms vairākiem gadu desmitiem. Lai saglabātu jūsu krāsošanas darbnīcas produktivitāti un rentabilitāti šodienas apstākļos ir svarīgi būt informētam par jaunākajiem krāsu produktiem šajā nozarē.
Krāsošanas darbnīcām savā praksē ir jāievēro princips, ka remontētā krāsojuma kvalitāte ir līdzvērtīga auto ražotāja rūpnieciskajam krāsojumam visā tā garantijas laikā. Tas pozitīvi atsaucas uz klientu apmierinājumu nākotnē un tieši stimulē krāsošanas darbnīcas veiksmīgu sadarbību ar apdrošināšanas kompānijām.
Pastāvīgi augošas prasības vides aizsardzībā krāsu ražotājiem liek radīt jaunus augstvērtīgus un inovatīvus produktus, kas atbilst patreizējiem un nākotnes likumdošanas aktiem auto remontkrāsošanas nozarē. Kā rezultāts -šobrīd tirgū ir pieejami efektīvi virsmu sagatavošanas produkti un metodes sekojošiem materiālu veidiem:
 
Alumīnija, tērauda, HSLA tērauda, cinkota skārda virsmu sagatavošanai.
Pamat uzdevums sagatavojot tīru metālu virsmas ir samazināt to koroziju risku un maksimāli nodrošināt krāsas pārklājumu ilgmūžību un noturību. Gadu laikā auto ražotāji ir ieviesuši ļoti stingrus režīmus virsmu attīrīšanai un apstrādei pirms galīgās krāsošanas. Fosfatizēšanas procesa rezultātā metāla virskārta tiek pārveidota par nešķīstošu, korozijas noturīgu pārklājumu, kas nodrošina primāro sasaisti starp virsmu un krāsojumu. Ir gandrīz neiespējami krāsošanas darbnīcas apstākļos atkārtot auto ražotāja virsmu sagatavošanas tehnoloģisko procesu, taču krāsu materiālu ražotāji piedāvā alternatīvas metodes. Skābās, vai skābes kodinošās grunts izmantošana ir drošs veids kā aizsargāt tīru metālu no korozijas un panākt teicamu saķeri ar sekojošajiem grunts un krāsas pārklājumiem. http://www.autokrasas.lv/index.php?pane=nxt&lang=1&gid=19
Divkomponentu skābās grunts atsevišķās sastāvdaļas ir sveķu-saistvielu komponente un skābes komponenets (ortofosforskābe). Skābe reaģējot ar metāla virsmu veido metāla fosfātu. Pēc šķīdinātāju pilnīgas iztvaikošanas izveidojas ļoti plāna noturīga fosfāta kārtiņa, kas kalpo par lielisku saķeres nodrošinātāju un pretkorozijas pārklājumu.
Viena produkta pielietojamība uz plaša metālu virsmu klāsta, kas sastopamas mūsdienu automobīļos, ir lieliska priekšrocība un ievērojami atvieglo auto krāsotāja darbu.
Krāsošanas darbnīcas vadītājam būtu jāparedz atbilstošu produktu pielietošanu un tehnoloģisko shēmu izstrādi ar mērķi panākt vēlamo kvalitātes līmeni.
Kad ir noteikti attiecīgie kvalitātes standarti, izveidojiet un aprakstiet secīgu darba operāciju un izmantojamo materiālu tabulu. Izdrukājiet to palielinātu un novietojiet krāsošanas darbnīcā redzamā vietā. Šis uzskates līdzeklis palīdzēs nešaubīgi izvēlēties pareizās darba metodes ikreiz kad darbnīcā ieripos kārtējais auto.
 

Kā galvenie punkti šajā shēmā varētu būt sekojoši:

  • Nomazgāt detaļu ar mazgāšanas līdzekli un ūdeni
  • Notīrīt detaļu ar silikonu attaukotāju, izmantojot divas linu nesaturošas salvetes – vienu attaukošanai, vienu noslaucīšanai
  • Noslīpēt remontējamās virsmas ar P80/150/220/320 (alumīniju ar pelēko Scotch Brite, nogruntēt 20 min .laikā)
  • Appūst ar saspiestu gaisu un nomaskēt gruntēšanai
  • Uzklāt 2K divkomponentu skābo grunti – vienā kārtā, 30 min. žūšanas laiks
  • Uzklāt 2K pildošo grunti – divas vai trīs kārtas, IR (infra red) žāvēšana.
Ir svarīgi aprakstīt biežāk veiktās operācijas arī uz citām virsmām, piem. jaunām detaļām, remontētām detaļām, lietotām detaļām, plastmasām un metinātām detaļām. Ja jūsu krāsošanas pakalpojumu uzņēmums ir izvietojies vairākās adresēs, svarīgi ir apmācīt personālu vienādām darba metodēm un krāsu materiāliem.
 
Jaunās detaļas sagatavošana krāsošanai
Jaunās, nesabojātas orģinālās (OE) detaļas sagatavošana krāsošanai ir viens no ātrākajiem un vienkāršākajiem darbiem krāsošanas darbnīcas ikdienā. Ar rūpniecisko elektropārklājuma (e-coat) gruntējumu šie virsbūves paneļi ātri tiek sagatavoti un nokrāsoti.
Vairumam krāsu meteriālu ražotāju ir viens vai vairāki grunts materiāli, kuri var tikt uzklāti uz attaukota un neslīpēta elektropārklājuma. Šīs gruntis parasti ir „slapjš uz slapja” sistēmas, kas pieļauj krāsas uzklāšanu uz nonožuvušas grunts, tādājādi būtiski samazinot kopējo krāsošanas laiku. Priekšrocības, ko dod „slapjš uz slapja” ir acīmredzama produktivitātes paaugstināšana, pie kam saglabājot visas garantijas.
Augstākminētais attiecas tikai uz auto ražotāja orģināljiem rūpnieciski gruntētajiem virsbūves paneļiem, ne uz alternatīvo ražotāju rezerves daļām.
 
Jau iepriekš remontētas detaļas sagatavošana krāsošanai.
Remontētas detaļas gadījumā jums var nākties saskarties ar vairākāu virsmu materiālu apstrādi vienlaicīgi. Tīrs metāls, špaktele, gruntējums ,noslīpēts vecais krāsojums un iepriekšējie remonti – viss vienā kopējā virsmā. Šajā gadījumā jāveic katra atsevišķa virsmas materiāla stāvokļa novērtējums.
Vecais krāsojums rūpīgi jānoslīpē, špaktelētām vietām jābūtstabilām, bez sīkiem krāteriem. Špaktelētās vietas malām ir jābeidzas uz tīraa metāla, ne pāri vecajam krāsojumam. Remontējamo virsmu rūpīgi jānomazgā ar šķidinātāju. Uz tīra metāla vietām jāuzklāj skābā grunts, visam remonta laukumam jāuzklāj aizpildošā grunts.
 
Lietotas detaļas sagatavošana krāsošanai
Atrast tīru, nebojātu, lietotu detaļu kas atbilst auto krāsojumam ar visiem moldingiem u.c detaļām ir gandrīz neiespējami. Lietotas detaļas var tikt sekmīgi izmantotas pie noteikuma, ka pirms tam tās tiek rūpīgi novērtētas (bamperi, durvis u.c.). Jāņem vērā ka vairumā tāmes kalkulāciju aprēķinos patērētā laika limiti uz detaļu tiek ņemti kā pēc jaunām nebojātām detaļām.
Vispirms detaļa tiek piemērīta uzstādīšanai, tad izjaukta, tīrīta. Ja darba gaitā tiek pamanīti kādi krāsojuma defekti vai iepriekšējie remonti, nepieciešams tos inspicēt vai pat veikt to papildus remontu. Jāņem vērā,ka pieļautās kļūdas vai paviršības lietotas detaļas atlasē un novērtēšanā, gala rezultatā var pārvērsties par finansiāliem zaudējumiem remonta veicāja uzņēmumam.
 
Plastmasas detaļas sagatavošana krāsošanai
Vairums plastmasu detaļu pēc rūpīgas attīrīšanas un sagatavošanas var tikt krāsotas. Tomēr dažu plastmasu tipi, neraugoties uz to pilnīgi tīrām virsmām saķeres trūkuma dēļ „nepieņem” krāsu, piem. Polietilens(PE),Poliamīds (PA) un Polioksilmetilens (POM).
Plastmasu detaļu ražotāji uz detaļu iekšējām virsmām norāda izmantotās plastmasas tipu, piem. PP, PC, PUR. Precīzi zinot plastmasu tipu tiek izmantota atbilstoša plastmasu grunts.
Auto ražotāju orģinālās plastmasas detaļas (OE) parasti tiek piegādātas jau gruntētas un droši iepakotas, tāpēc to pirmapstrādi veikt nav nepieciešams. Līdzīgi kā OE virsbūves metāla detaļas, plastmasas OE rūpnieciski gruntētās detaļas pims krāsošanas attauko, gruntē ar izlīdzinošo grunti un krāso „slapjš uz slapja”.
Analogās plastmasas virsbūves rezerves daļas bieži tiek piegādātas negruntētas, ieskrāpētas un to izgatavošanas presformu atstātiem eļļas nospiedumiem. Šajā gadījumā vispirms ir jāveic detaļas rūpīga mazgāšana, attaukošana, antistatikas noņemšana, gruntēšana ar plastmasu grunti.
http://www.autokrasas.lv/index.php?pane=nxt&lang=1&gid=15
 

© 2010 – autokrasas.lv

Apakaļ

Jautāt autokrāsu ekspertiem