Toyota Auris korozijas bojājumu piekrāsošana @autokrasas.lv

11.19.2017 [0]
Auto pirms remonta uzsākšanas:



Tika sagatavoti sekojoši nepieciešamie materiāli:
Maskēšanas plēve (iepakojums 4x 5 m).; autokrāsotāju līmlenta 25 mm. plata; Silikonu noņēmējs - attaukotājs; attaukošanas salvetes profilētās; sausais slīppapīrs P80; P150;P240; P320; ūdensizturīgais slīppapīrs P800; P1000; P1500; P2000; Abrazīvā šķiedra mirlon (pelēkā);  Rūsas konservants Mipa Rustversiegelung; 1K kodinošā (skābā) grunts aerosolā Nexa Autocolor P565-9086; Relo akrila pildošā grunts 4:1; bāzes krāsa pēc Toyota koda 1CO ar atšķaidītāju; Nexa Autocolr laka P190-535 Express ar cietinātāju; salaidumu sapludinošais šķīdinātājs P850-1401; Radex pulēšanas sistēmas pastas RDX 10, RDX 23.; sķīdinātājs instrumentu mazgāšanai 646.
Strādājot ar autokrāsu materiāliem izmantojiet individuālos darba aizsardzības līdzekļus - nitrila cimdus, elpošanas aizsargmasku, aizsargbrilles.



Vispirms auto ar PE plēvi un līmlentu tika aizlīmētas aizmugurējo durvju aile un durvju apšuvuma iekšpuse (nomaskētas), lai pasargātu interjera detaļas no krāsu materiālu un abrazīvu putekļiem.



Pirms ķerties pie bojājumu apstrādes, virsma tika notīrīta ar silikonu noņēmēju - attaukotāju.



Bojājumam piegulošā virsma nolīmēta ar armēto pelēko līmlentu, lai pasargātu to no iespējamiem papildus skrāpējumiem mehāniski slīpējot un attīrot rūsu. Sākotnējai rūsas noslīpēšanai izmantots sausais abrazīvs P80 - P150.



Turpmākajai slīpēšanai izmantota mīkstu saru rotējoša metāla birste, ar mērķi piekļūt rūsas krāteru padziļinājumiem un maksimāli tos izņemt līdz tīram metālam.



Bojātā virsma mehāniskā veidā ir attīrīta, vecais krāsojums uz piegulošajiem laukumi, kur paredzēts uzklāt gruntējumu noslīpēti (nomatēti) ar sauso slīpapīru P320.



Attīrīta un  attaukota virsma ir  un gatava rūsas konservanta uzklāšanai.



Izmantots produkts Mipa Rustversiegelung, kas ķīmiski iedarbojoties uz vizuāli neredzamajiem palikušajiem rūsas krāteriem izspiež mitrumu un iekonservē ar plānu, izturīgu poliuretāna kārtiņu.
Produktu uzklāj uz attīrīta metāla virsmas ar otu plānā kārtā, un ļauj iedarboties apm. 45 min.(pie 23 C).



Remontējamā detaļa un piegulošās virsmas tiek aplīmētas (nomaskēta) pirms gruntēšanas. Maskēšanas materiāls jānostiprina ar atkāpi apm. 10-15 cm no vietas, kur tiks uzklāts gruntsmateriāls, lai izsmidzinot neveidotos izteikta robeža starp gruntējumu, matēto virsmu un veco krāsojumu.



Papildus pretkorozijas aizsardzībai pirms pildošās grunts vienā kārtā, kā primārā,  tiek uzklāta kodinošā (skābā) grunts Nexa Autocolor P565-9086. Primārās grunts žūšanas laiks ir apm. 15. min, pēc kura, bez slīpēšanas, virsma tiek pārklāta ar pildošo 2 komponentu akrila grunti.



Primārās grunts žūšanas laiks ir apm. 15. min, pēc kura, bez slīpēšanas, virsma tiek pārklāta ar pildošo 2 komponentu akrila grunti.



Pildošo 2 komp. akrila grunti pirms uzklāšanas aktivizē ar cietinātāju, ievērojot maisījuma proporciju 4:1, akrila šķīdinātāju var pievienot pēc nepieciešamības līdz 10%. Darba maisījumu rūpīgi izmaisa!

























Pildošo 2 komp. akrila grunti uzklāj 2 pilnās kārtās ar apm. 15 min. intervālu starp kārtām. Grunts, krāsas un lakas uzklāšanai  tika izmantota STAR EVO-T 4000 krāsošanas pistole ar dīzes izmēru 1.4 mm., darba spiediens 1.3 bar., distance līdz virsmai 12-15 cm.



Pildošo 2 komp. akrila grunts žūšanas (pilnīgas nocietēšanas) laiks pie 20 C ir 3-5 stundas (atkarībā no kārtu skaita un biezuma).



Pildošo 2 komp. akrila grunti apstrādā ar ūdensizturīgo slīppapīru  P800- P1000, pirms tam to izmērcējot tīrā ūdeni apm. 10 min.



Slīpēšanas laikā virsmu un slīppapīru regulāri noskalo ar tīru ūdeni, tādējādi noskalojot slīpēšanas putekļus un nodrošinot vienmērīgi gludu virsmu.



Iesākumā izmanto P800, nobeidzot ar P1000. Slīpēšanu veic kamēr ir iegūta pilnīgi gluda virsma bez švīkām un krāteriem, un neredzamu pāreju starp gruntēto virsmu un veco krāsojumu. Lielāku laukumu slīpēšanai ieteicams izmantot slīpēšanas bloku no dabīgā korķakoka vai speciālas gumijas.






Pēc grunts slīpēšanas daļēji noņem maskēšanas materiālus, un aplīmē pa jaunu krāsas, lakas uzklāšanai



Turpmākajam krāsas salaiduma veidošanai veco krāsojumu nomatē ar MIRLON Ultrafine pelēko matēšanas šķiedru.



Detaļu aplīmē (nomaskē) sagatavojot krāsas un lakas uzklāšanai, salaidumu veidošanai atstājot atsegtu vismaz 10 cm radiusā nomatētu veco krāsojumu.



Pirms krāsas uzklāšanas virsmu attauko ar silikonu noņēmēju - attaukotāju, izmantojot speciālu neplūksnojošu profilētu salveti (zilā).




























Sagatavo bāzes krāsu uzklāšanai (uzjaukta pēc orģinālā Toyota krāsas koda 1CO) pievienojot maisījumā 1:1  bāzes krāsu šķīidnātāju.










Bāzes krāsu uzklāj 2 pilnas kārtās aizkrāsojot gruntēto laukumu ar starpžāvēšanas laiku 5 min. Trešo nobeiguma kārtu viegli pārklāj iepriekš krāsoto , un ar pistoles arkveida kustībām uz salaiduma vietām ar veco nomatēto krāsojumu "uzputina" bāzes krāsu, veidojot pakāpenisku salaidumu. Labākam krāsas salaidumam, uz robežvirsmām vieglā kārtā no lielākas distances uzklāj speciālu salaiduma veidošanas šķīdinātāju, kas sapludina sauso krāsojumu, neveidojot t.s "mākoņainību".
Bāzes krāsu ļauj nožūt 20-30 min. pirms tālākas lakas uzklāšanes, bet ne ilgāk par 8-10 stundām.



2 komponentu caurspīdīgo laku sagatavo aktivizējot ar cietinātāju maisījuma attiecībā 2:1, rūpīgi izmaisot.



Tieši pirms lokošanas nožāvētu bāzes krāsu attīra ar speciālu putekļu lipīgi salveti "Dust rag".



Putekļu lipīgā salvete savāc iespējamos putekļus un nepieķērušās bāzes krāsas metālefekta pārslas, nesabojājot pašu bāzes krāsas pārklājumu un nodrošinot kvalitatīvu krāsojuma vizuālo izskatu.



Laku uzklāj 2 pilnās kārtās ar starpžāvēšanas laiku starp kārtām apm. 10 min (Express ātra laka Nexa 190-535). Lakas salaiduma procesu veido analoģiski kā bāzeskrāsas uzklāšanas gadījumā (skat. tekstā augstāk).



2 komponentu laka Nexa Autocolor P190-535 Express pie 23 C nožūst 4 stundu laikā. Maskēšanas materiālus var noņemt jau pēc 2 stundām kopš lakas uzklāšanas (pieskāriendroša).



Pēc lakas pilnīgas nocietēšanas salaiduma vietas un iespējamos lakošanas defektus var slīpēt ar P1500-P2500 ūdensizturīgo slīppapīru (pa slapjo). Pēc abrazīvās slīpēšanas turpina ar Radex pulēšanas sistēmas materiāliem - rupju abrazīvu pastu, kam seko smalki abrazīvā pasta un neabrazīvā, līdz tiek iegūta vienāda spīduma pārkrāsotā virsma ar veco krāsojumu.



Nobeigumā remontētās detaļas piegulošās virsmas uzpulē, lai iegūtu vienādu vizuālo efektu svaigi krāsotam ar veco krāsojumu.




Pirms remonta



Pēc remonta


Apakaļ

Jautāt autokrāsu ekspertiem