sveiki. piemēram uz 100 gramiem lakas,es pievienoju 20 gramus cietinātāju. attiecība 1:5. cik un kādā proprcijā ir jāpielej šķīdinātājs.,vai šķīdinātāju var pieliet uz aci.,. paldies.,

08.08.2011 Zintis [4568]
Vai Jūs varat nosaukt lakas ražotāju un marku? Manā pieredzē darbā ar dažādām auto lakām maisījuma attiecība ir 2:1 vai 3:1. Šķīdinātājs ir jāpievieno proporcijā, ko nosaka konkrētā materiāla tehnisko datu lapa. "Uz aci" jaukt darba maisījumus ir riskanti, jo piem. pievienojot šķīdinātāju maisījums no sākuma vienmērīgi maina viskozitāti, pēc tam vienā brīdī tas notiek ļoti strauji. Šim mērķim izmanto speciālu mērtrauku (vai cilindrisku trauku un mērlineālu) ar attiecību un % iedaļām.


Armands
atbilde bija noderīga:
Apakaļ

Ieskaties arī šajās atbildēs, varbūt noder:

Matiss
22:25 - 02.03.2014
Sveiki. Interesē auto laka aerosolā, bet vajadzīga ir 2k (spīdīga). Izpētot piedāvājumu atradu tikai pus spīdīgu. Vajadzīga ir tāda lai pēc lakošanas- lakotā virsma nebūtu matēta jeb mazāk spīdīga kā pārējais auto. Kuru no produktiem jūs varētu ieteikt?
Zigmārs » Matiss
Labdien.
Mēs varam iepildīt 2K akrila laku ar cietinātāju aerosolā, bet tā IR jāizmanto (jāizlieto) 48h laikā. Cena 8,50Eur. Spīdīga, noturīga pret ķīmisko un atmosfēras iedarbību profesionāla laka.
Kā alternatīvu varam piedāvāt 1K Mobihel laku aerosolā, pildītu reģionālo pārstāvju darbnīcā bez laika ierobežojumiem. Cena 7,00Eur. Spīdīga, mazāk noturīga pret ķīmisko un atmosfēras iedarbību profesionāla laka.
Juris
13:57 - 03.14.2013
Sveiki!
Pēc vairākkārtējām mazgāšanas reizēm ar augsspiedienu tika bojāts krāsojums - notriekts lakas slānis apm. 3x8 cm.
Vai ir iespējams to atjaunot neveicot visas detaļas pārkrāsošanu. Kur griezties pēc palīdzības.

paldies
Armands » Juris
Bojātā vieta noteikti ir jāpārkrāso vai nu ar piekrāsošanu ( ar plankumu) vai detaļa jāpārkrāso pilnībā. Ja defekts ir labi redzamā vietā, piem pa vidu motora pārsegam, metālefekta krāsu gadījumā ieteicams ir pārkrāsot visu detaļu, jo nelielā laukumā salaidumu ir grūti realizēt bez pilnīgi neredzamas pārejas.

Mēs paši neveicam krāsošanas darbus. Lūdzu griezieties pie mūsu sadarbības partneriem, piem. servissNr1, Krustpils 69a ( Informācija banerī mūsu mājas lapā)

Mārtiņš
12:24 - 03.14.2013
Man radās jautājums. Es nokrāsoju detaļu ar 2K krāsu no baloniņa un pāri pārpūtu 3 kārtas alkīda laku no baloniņa. Pēc divu dienu žūšanas ~26°C temperatūrā es nomatēju detaļu ar P2000 ūdens smilšpapīru un pulēju ar 3M pastu un abrazīvo ripu(baltu) ar ~600-700rpm. Pat neradot spiedienu uz virsmas, vietām laku izslīpēja cauri. Pēc tam uzspodrināju ar vilnas ripu. Spīdums bija ļoti labs, taču, kad nomazgāju detaļu ar ūdeni, tas pazuda.
1. Kādēļ izpulējās cauri lakai?
2. Kādēļ pazuda spīdums pēc mazgāšanas?
Armands » Mārtiņš
Visdrīzāk cēlonis ir alkīda laka. Jebkura alkīda materiāla pilns nožūšanas periods ir no nedēļas līdz pat mēnesim. Jūsu gadījumā laka vienkārši nebija nocietējusi visā kārtas biezumā.
Kamdēļ veicāt 2K (divkomponentu) akrila krāsas pārlakošanu? Tai bija jānodrošina labs spīdums jau pēc uzklāšanas.
Ieteikums būtu izvēlēties akrila bāzes materiālus, alkīda ir diezgan novecojuši un nav populāri, vismas auto virsbūvju remontā...
Marcis
15:14 - 02.27.2013
Sveiki,

Kā un ar kādiem apstrādes līdzekļiem vislabāk mājas apstākļos atjaunot orģinālos VW alumīnija diskus, kuriem vietām lobās laka, krāsojums nav bojāts.?

Armands » Marcis
Iespējams ka diski ir tikuši pārkrāsoti, pieļaujot kļūdas tehnoloģiskajā procesā (lakas lobīšanās iemesls visbiežāk ir pāržāvēta bāzeskrāsa vai attaukošanas problēma).
Lobot šo defektu var tikai noņemot visu lakojumu vai tikai bojātās vietas, un pārlakot no jauna, taču diez vai jums izdosies saglabāt neskartu apakšējo bāzes krāsu. Tāpēc ieteicams būtu uzklāt no jauna gan krāsu gan laku, pirms tam virsmu nogruntējot, ja tāda nepieciešamība un vajadzība  rodas (aizpildīt sīkus skrāpējumi poras u.t.t).
Mūsu piedāvātajā sortimentā ir visi nepieciešamie sagatavošanas materiāli (abrazīvi, attaukotāji, gruntis) , krāsas un lakas, tai skaitā aerosolā.
Artūrs
13:00 - 01.12.2013
Sveiks. Lakoju ar Omniline laku,pievienojot 10-15% šķīdinātāju.Pūšu ar kautkādu pavecu Devilbis GT pistoli(zila krāsa)1.3dīze. Bet nevar normāli gludi uzpūst,tāda sajūta,ka par biezu laka.Veidojas tas saucamais mandarīns. Nav izteikti traki,bet gribas to lakojumu vēl gludāku.Kā to varētu labot??
Armands » Artūrs
Lielos vilcienos ir pareizi!
Labākai lakas izplūšanai mēģiniet paaugstināt krāsošanas telpas (un detaļas) temperatūru līdz 20 C, vai vismaz lakas komponentus pirms sajaukšanas turiet izsabas temperatūrā. HS lakām ievērojami mainās viskozitāte atkarībā no materiāla temperatūras.
Pārējais ir uzklāšanas tehnika - necentieties panākt spoguļgludu pārklājumu uzpūšot no pistoles - HS lakas pie pareiziem apstākļiem uzklājas ar nelielu grubuli , un pēctam pašas "izvelkās". Uzklājiet divas pilnas kārtas ar 10 min. intervālu, vai vienu vieglo kārtu, kam pēc 5 min. seko pilnā kārta -un atstājiet. Papildus pielabošana izraisa pārāk biezu kopējo kārtu kā rezultatā var rasties notecējumi, mandarīns vai pat lakas vārīšanās (punktiņi nožuvušā kārtā).
aigars
17:44 - 12.29.2012
kapec lakas nevienmer nokalst ideali prieks pulesanas
Armands » aigars
Mīkstas lakas īpašības (defektus) pēc nožūšanas nosaka virkne faktoru - biežāk sastopamie ir:
izmantojot bojātu cietinātāju (ar notecējušu termiņu vai pakļautu mitrumam);
nepareizi pielietota lakas cietinātāja proporcija, vai cietinātāja pievienošana  "uz acumēru";
pārāk biezi uzklātas lakas kārtas;
nepiemēroti lakas uzklāšanas apstākļi - zema temperatūra, augsts gaisa mitrums;
paša materiāla zema kvalitāte vai brāķēta partija.
Atis
23:22 - 09.13.2012
Sveiki kadu laku varetu izmantot krasai 1K alkīda auto krāsa? un kada cena lakai?un kada grunts labak sitai krasai?
Armands » Atis
1K (sintētiskajai) alkīda krāsai lakas uzklāšana nav paredzēta. Pārklājumam jau ir spīdums un noturība.
Grunti izvēlas pēc nozīmes - primāro vai izlīdzinošo. Vietās kur atsedzas tīrs metāls vispirms izmanto primāro (kodinošo) grunti, pēc tam pārgruntē ar izlīdzinošo grunti. Uz noslīpēta vecā krāsojuma vai špaktelētām vietām uzklāj izlīdzinošo grunti, piem. Omniline 2K HS G+ Filler 4:1.
Janis
12:01 - 07.28.2012
Ladien,es biju piekrasojis masinas bagaznieka vaku,bet laku esmu uzklajis vietam par maz parlaizot ar roku jutams ka neslid taka vajag,ko es varetu darit lietas laba,lai labotu so kludu?
Armands » Janis
Ja lakas ir uzklāts par maz, tad nepieciešams detaļu (vai tās fragmentu, ja lakosiet ar salaidumu) nomatēt, attaukot un uzklāt laku no jauna.
Ja laka ir uzklāta par daudz, nevienmērīgi vai ar "apelsīnu", defektu labo slīpējot ar abrazīvu P1500 - P2000, pēc tam ar pulēšanas pastām līdz iegūst vajadzīgo spīdumu.
Jānis
14:15 - 06.18.2012
Labdien. Brīvdienās tika veikti nelieli auto piekrāsošanas darbi, diemžēl nepietiekama apgaismojuma dēļ ir pāris lakas notecējumi. Pēc cik ilga laika var tos slīpēt un vai pēc tam ir nepieciešama pārlakošana?
Armands » Jānis
Skaidrs, tā mēdz gadīties, ka cenšoties otro lakas kārtu uzliet "sogulī"
sanāk pāršaut pār strīpu, kā rezultātā notecējumi :), arī protams
nepietiekamas redzamības dēļ ir grūti kontrolēt uzklāto biezumu.
Omniline Plastic ir HS (High Solid) materiāls, kura  pārklājuma biezums ir
pieteikams uzklājot 1.5 vai 2 normālās kārtās. Ja arī beidzamā kārta uzklāta
ar nelielu "apelsīnu", tā pati novelkas. Mēģinot pielabot beidzamo kārtu,
tiek uznests pārāk daudz materiāla.
Laku var slīpēt tiklīdz tā ir pilnībā nocietējusi - normālas kārtas nožūst
pēc 10 st. pie 20 C. Notecējumus un biezas kārtas žūšanas laiks ir ilgāks.
Ja ir iespēja novietojiet auto vai detaļu pa dienu saulē, tas veicinās
pilnīgu nocietēšanu. Notecējumu noņemšanai sākumā var izmantot speciālas
ēvelītes vai arī slīppapīru ar graudainība no P1200. Slīpējiet notecējumu ar
klucīti uzmanīgi līdz tas nolīdzinās ar pārējo virsmu, cenšaties neizslīpēt
laku par daudz no blakus virsmām (iepriekš tās nolīmēt pēc iespējas ar
līmelntu vai uzklāt PE špakteles kārtu). Pēc 1500 abrazīva var turpināt ar
P2000 vai pāriet uz rupji abrazīvo pulēšanas pastu, kam seko smalkā abrazīvā
pasta un vaskas, līdz defekts pazūd.
Ja notecējum slīpēšanā nav radušies papildus bojājumu, un rezultāts ir
pieņemams, pārlakot nav nepieciešams.
Mareks
10:26 - 06.14.2012
Tonētā laka aerosolā ARS vai SOLL , 150 ml šo krāsu no arpuses drikst krasot uz luktura?Aizmugurejam lukturim problematiski nokrasot no iekspuses
Armands » Mareks
Materiāls paredzēts uzklāšanai lukturiem no ārpuses 
edijs
18:41 - 05.30.2012
Sveiki! ja krāsojot ar metālikas krāsu pietrūkst pigmenta un nav uzreiz iespejams viņu dabūt(tikai nakamā diena) tad ka rīkoties pareizāk, atstāt nenolakotu un pec tam,kad ir pigments, vienkarši nokrāsot lidz ir nosegts viss, vai lakot un pec tam matēt un atkal krāsot?
Armands » edijs
Bāzes krāsa (metālika ) jāpārlako 8 stundu laikā, pretējā gadījumā ir liela iespējamība ka bāzes krāsa "pārkalst"  (iztvaiko no tās visi šķīdinātāji), kā rezultatā sliktas saķeres īpašības ar laku. Raksturīgais defekts pēc krāsošanas  - lakas lobīšanās no bāzes krāsas.
Jūsu gadījumā jāvadās pēc situācijas kas ir vairāk -nokrāsots vai palicis krāsot. Ja lielākā daļa ir nokrāsota ar bāzes krāsu, tad jāpabeidz ar lakošanu  un atlikušais nākamajā dienā vai vēlāk jāpiekrāso ar salaidumu (pirms tam salaiduma vietu vai visu detaļu nomatējot). Ja nokrāsota salīdzinoši neliela daļa - atstāt to nepārlakotu un nākamajā piegājienā uzklāt vienu mitru kārtu uz nokrāsotās daļas lai to "atdzīvinātu", pēc tam visu kopā pārlakot.
janis
21:49 - 04.29.2012
jautajumi tadi
cik ilgi jazust metalikas krasai lai varetu klat laku!?
vai ir iespejams laku un cietinataju sajaukt un uzpildit 400ml baloniņā?
Armands » janis
Metālikas bāzeskrāsu pārlako ar laku apmēram pēc 20 min. (bāzeskrāsa ir nožuvusi un vienmērīgi nomatējusies.
Jā , mēs piedāvājam iepildīt aerosolā 2K lakas un cietinātāja maisījumu. Vairāk par šo produktu mūsu mājas lapā
Rihards
17:38 - 04.26.2012
kā saprast lukturu, stiklu vai citu caurspīdīgu priekšmetu iekrāsošanai?
Zigmārs » Rihards
Sveicināti.
Ja Jūs domājāt lukturu ietonēšanu, tad pārdošanā ir lakas aerosolā lukturu tonēšanai sarkanā un melnā krāsā. Cena 3,00Ls par 150ml aerosolu.
Lakas uzklāšanai virsma tiek labi attaukota, laku uzklāj vairākās kārtās ar starplaikiem 5-10 minūtes. Jo vairāk kārtas tiek uzklātas, jo tumšāk sanāk.
Lakas noņemšanai var izmantot jebkuru šķīdinātāju vai bremžu eļļu- loti bieži tehniskā apskate neizlaiž.
olegs
19:11 - 03.15.2012
vai ir iespeja atjaunot auto krasu ja ir sabojata ar laku izskatas mateta vietam.laka tika uzklata aukstos laika apstaklos?
Armands » olegs
Laku var mēģināt uzpulēt līdz spīdumam. Ja tas neizdodas, tad noslīpēt krāsojumu līdz stabilai virsmai, pārkrāsot un uzklāt laku no jauna.
igors
16:10 - 03.10.2012
Ko darīt ja auto krāsai nāk laka nost.Paldies.
Armands » igors
Diemžēl vienīgais risinājums ir noslīpēt bojātās vietas līdz stabilai virsmai un no jauna pārkrāsot ar bāzeskrāsu un pārlakot. Par defekta cēloņiem informācija atrodama šeit
Andzus
19:39 - 02.17.2012
kaa pareizaak jaadara-cietinatajs jaaliek kraasai ari vai tikai lakai
Armands » Andzus
Ja runa ir par bāzes krāsu (metāliku), tad cietinātājs jāpievieno tikai lakai. Bāzes krāsu atkarībā no konkrēta materiāla ražotāja atšķaida ar tam atbilstošu šķīdinātāju (parasti attiecībā 1:1 vai 2:1)
Arnoldzz
21:55 - 12.28.2011
Sveiki!!
velejos uzzinat ka isti ir, Ja man sakusi lobities laka uz jumta vai ir iespeja to vietu pielakot ?
attirit mazliet veco lak pielakot un nopulet vai sai proceduraij japarkraso viss jumts ?
Armands » Arnoldzz
Lakas lobīšanās iemesls ir pāržāvēta bāzes krāsa (bāzes krāsa nav pārlakota 8-12 stundu laikā, kas radījis saķeres problēmas starp bāzes krāsu un laku). Diemžēl pielakot šo vietu nav iespējams, jo sākot slīpēt nost veco laku tiks bojāta arī bāzes krāsa. Ja lakas lobīšanās ir nelielā laukumā, tad šo vietu noslīpē un piekrāso ar bāzes krāsu un uzklāj laku ar salaidumu, ko vēlāk sapulē ar veco krāsojumu. Vairāk informācijas par šo defektu mūsu mājas lapā "Lakas lobīšanās no bāzes krāsas"
Mārcis
12:37 - 12.03.2011
kadu šķidinataju izmanto nitro bazes materialu šķidinašanai?
Armands » Mārcis
Lai izvairītos no iespējamiem krāsošanas defektiem, krāsu materiālam jāizmanto tieši tāds šķīdinātājs kādu ir paredzējis tā ražotājs. Šo un vēl citu būtisku informāciju var atrast konkrētā krāsu materiāla tehnisko datu lapā - kādu šķīinātāju, cik daudz un ar kādu viskozitāti jāuzklāj materiāls. Tehnisko datu lapas ir pieejamas pie krāsu materiālu pārdevējiem vai internetā, piem. ražotāja mājas lapā.

Sentis
18:04 - 11.27.2011
Labdien gribetu zinat kadas cenas jums ir matetam krasam ,melna
Armands » Sentis
Melna bāzes krāsa SOLL  1Ltr + 0.5 Ltr bāzes krāsu šķīdinātājs maksā  Ls 16.84.
Matēta laka MIPA (rūpnieciski izgatavota) 1 Ltr  + 0.5 Ltr cietinātājs maksā Ls 28.30.
Visa auto pārkrāsošanai vidēji nepieciešams 4 Ltr krāsas un 4 Ltr lakas + kompoeneti
aigars
16:06 - 10.08.2011
ka pareizi taisit pareju uz lakas
Armands » aigars
Salaidumu veidošanas tehnika aprakstīta mūsu mājas lapas sadaļā Teh Info.
Lakas salaidums principiāli neatšķiras no 2K akrilkrāsu salaiduma. Galvenās nianses kas būtu jāievēro: Jānomatē pietiekami liels laukums uz vecā krāsojuma, lai brīvi būtu kur veidot salaidumu, jāizmanto speciāls sapludinošais (salaidumu) šķīdinātājs kuru vispirms pievieno lakai pistolē, un nobeigumā ar zemāku spiedienu un lielāku distanci "uzputina" tīru salaiduma šķīdinātāju uz lakas un vecā krāsojuma robežas. Salaiduma vietas pulēšanu ieteicams veikt kad laka ir pilnībā nocietējusi , t.i. žāvējot pie 60 C, kad detaļa iz atdzisusi, vai žāvējot pie 20 C nākamajā dienā.
Kristaps
17:49 - 09.07.2011
Sveiki, vēlētos automašīnai noņemt krāsu un tad nolakot, bet cik esmu dzirdējis tad laka uz tīra metāla neturās. Pirmkārt, intresē vai ir pieejama caurspīdīga grunts priekš auto gruntēšanas? Otrkārt, kādu krāsu noņēmēju ieteiktu efe
Armands » Kristaps
Ja ar adhēzijas (saķeres īpašībām) vēl ir uz robežas, tad būtiskākais trūkums auto lakām ir tas, ka tām nav virsmas pretkorozijas aizsardzības uzklājot uz tīra metāla. Primārās saķeres un pretkorozijas gruntis (mūsu sortimentā) ir pigmentētas vai daļēji caurspīdīgas. Pilnīgi caurspīdīgas ( kas Jūsu gadījumā ir nepieciešams), diemžēl nav.  Uzklāt laku uz tīra metāla bez primārās grunts transporta līdzeklim nav nopietns pasākums. Mēbeļnieki ir lakojuši un tas viņus apmierina.
Krāsas noņēmējs ir aerosolā, APP Paint EX Plus.
Pēteris
23:45 - 08.31.2011
Es gribu nomatēt melnā krāsā savu toyotu celica (kura jau ir melna) 1992. gada. un vēlos uzināt cik maksātu viss šis prieks.
Armands » Pēteris
Ja auto krāsojums ir labā stāvoklī, nav vizuālu bojājumu, tad pastāv iespēja esošo krāsojumu nomatēt un uzklāt pa virsu matētu 2 komp. akrila  auto laku.
Visa auto pārlakošanai no ārpuses nepieciešams apm. 3 Ltr matētas lakas. (1 Ltr rūpnieciski matēta vācijā ražota auto laka + 0.5 Ltr cietinātājs maksā Ls 28.40)
Jānis
17:44 - 08.10.2011
sekojošs jautājums- vai tehnoloģiski ir pareizi ka uz akrila klāj virsū laku? ir daudz vietas kur šādā veidā krāso.

Armands » Jānis
Ja Jūs aprakstat gadījumu kad laku uzklāj uz "akrila" bāzes krāsu versijas - tas ir pareizi. Šobrīd gandrīz visi auto ražotāji vieglo auto sektorā arī nemetāliskos krāsu toņus krāso bāzes krāsu versijā un pārlako. Gadījumā ja rakstāt, ka laku uzklāj uz svaigi krāsota tiešā spīduma 2K "akrila", tad manuprāt tas ir nepamatoti un neekonomiski. Pareizi nokrāsotam "akrilam" vai lakai spīdums un noturība ir vienāds un šī liekā lakas kārta vai divas nedod nekādas priekšrocības - tehnoloģiski to var darīt (ar saprātīgu lakas kārtu skaitu), tikai lieki tiek patērēts laiks un resursi.
Lauris
09:36 - 07.22.2011
Labdien! Gribētu uzzināt pēc cik ilga laika uzklātam pigmentam ir jāpūš virsū laka? Krāsa metālika!
Armands » Lauris
Bāzes krāsa (metālika) jāpārklāj ar laku  15-20 min. pēc pigmenta beidzamās kārtas uzpūšanas., (tā ir nožuvisi un vienmērīgi nomatējusies). Bāzes krāsa noteikti jāpārlako 8 stundu laikā, jo pretējā gadījumā tā pārkalst un zaudē saķeres spējas ar laku, kā rezultatā veidojas krāsošanas defekts - laka lobās nost no bāzes krāsas.
 
Gatis
15:06 - 06.21.2011
Labdien!Gribu jums pajautāt ar kādu laku flakonā ir labāk lakot?Kurš ražotājs garantē labu gludu klājumu.Vai mēdz arī gadīties brāķa flakoniņi?
Es mājas apstākļos lakoju durvis un man tas lakas slānis nebija tāds kā ar pistoli.Varbū
Armands » Gatis
Priekšnosacījumi labām materiāla uzklāšanās īpašībām (izplūstamība, spīdums) vispirms ir pareizs temperatūras režīms telpai, pašam krāsu materiālam un krāsojamajai virsmai. Tiem ir jābūt vienādiem un ideālā gadījumā robežās no 18 -23 C. Gaisa mitrums ne vairāk kā 70%, pietiekama ventilācija (gaisa apmaiņa)
Jāievēro pareiza krāsu materiāla uzklāšanas tehnika - vispirms vieglā kārta (miglojums), kam seko pilna kārta līdz spīdumam, "nepārlejot" un necenšoties uzreiz panākt vēlamo gala izskatu. Starpžāvēšanas laiks starp kārtām apm. 10 min., ļaujot izgarot šķīdinātājiem. Uzklāj secīgi otru, trešo vai ceturto kārtu, līdz tiek panākt pietiekams kārtas biezums un izskats. Minimums - divas pilnas kārtas.
Lakas aerosoli mēdz būt dažāda satura (akrila, alkīda) un kvalitātes, taču 90% gadījumu defekti rodas tieši no augstākminēto fakstoru neievērošanas.
Kā opciju standarta piedāvājam -vienkomponenta akrila lakas aerosoliem, mēs piedāvājam uzpildītu aerosolu ar divkomponentu saturu - augstas kvalitātes divkomponentu auto laku ar cietinātāju. Šis produkts citu starpā izceļas ar augstu spīdumu, dzidrumu un mehānisko noturību. Vairāk informācijas  šeit 2K (divkomponentu) lakas uzpildīšana aerosolā.
Par pulēšanu - dažkārt lielu detaļu ir vieglāk noslīpēt un pārkrāsot no jauna, nekā pūlēties labot tādus defektus kā "apelsīnu miza". Ja tomēr vēlaties mēģināt, noderīgi būs informācija par pulēšanas tehniku un pastām Radex. Pulēšanai labāk padodas divkomponentu materiālu pārklājumi, jo tie ir cietāki. 1K laku nav ieteicams pulēt ātrāk kā pēc 14 dienām.

Normunds Grieznis
12:09 - 06.10.2007
Labdien. Kā jāuzklāj laka lai nebūtu bedrīšu?
Armands » Normunds Grieznis

Ja lakas vai akrilkrāsas svaigā krāsojumā parādās bedrītes vai tā sauc. "zivju acis", iemesls ir silikona piejaukumi, kas var nokļūt krāsojumā sekojošos veidos:

  • krāsojamā virsma pirms krāsošanas nav pietiekami labi attaukota un uz tās ir palikušas pēdas no silikonu saturošiem auto pulieriem.
  • telpā kurā krāso gaisā  ir silikonu pēdas (piem. lietojot interjera peneļu tīrīšanas līdzekļus aerosolā) vai saspiestā gaisa līnijā ir eļļas klātbūtne no kompresora.
  • traukā kurā ir uzglabāta vai sajaukta lietošanai krāsa ir bijuši piemaisījumi.

Krāsojumu labot šajā gadījumā izdodas praktiski tikai pārkrāsojot un novēršot augstākminētos defekta izraisījušos faktorus vai pievienojot krāsai speciālas antisilikonu piedevas, savkārt kuru regulāria izmantošana krāsošanas darbnīcā veicina problēmas ar materiālu adhēziju ar virsmām - "saķeri").

Jautāt autokrāsu ekspertiem