Sveiki! Lieta sekojoša. Pārmetināju automašīnas virsbūvi un nogruntēju to ar epoksīda grunti. Pēc gada tā tika nodota uz krāsošanu pie "profesionāļiem", kuriem ir kameras un citas pareizās iekārtas, lai viss notiktos perfekti. Kad saņēmu savu auto atpakaļ īpašumā, aptuveni pēc 2 mēnešiem, kopš krāsošanas brīža uz dažām virsbūves vietām parādījās nelieli laukumi ar uzceltu krāsas reljefu, kas izskatās kā mazi, sīki punktiņi. Piebildīšu, ka pirms krāsošanas viņi paši virsbūvi vēl pārslīpēja un pārgruntēja, bet vainu noveļ uz manis klāto grunti. Protams, uz naudas līdzekļiem nekas netika žēlots un taupīts, jo gribējās lai viss ir perfekti, tāpēc cena par krāsošanu bija adekvāta prasītajai kvalitātei un tas nebija lēti. Jautājums sekojošs - kurš ir ir vainīgs pie šāda galarezultāta?
Pievienoju linku uz attēlu, lai vieglāk saprast vainu.
Paldies.

http://www.bildites.lv/images/at4ubfsvufg6c24oo5re.jpg

11.25.2011 Mārcis [722]
Šeit visdrīzāk iemesls meklējams nepietiekamā virsmas attīrīšanā pirms krāsošanas darbiem. Cēlonis - putekļi, slīpēšanas putekļi un abrazīvu sāļi kas palikuši uz virsmas. Arī tas apstāklis, ka auto ir gadu nostāvējis gruntēts bez krāsošanas un ticis transportēts uz citu vietu liek domāt par šo krāsojuma defekta cēloni. Pareizi būtu bijis auto pēc ilgas stāvēšanas un transportēšanas, krāsotavā vispirms rūpīgi appūst ar gaisa strūklu un kārtīgi nomazgāt ar ūdeni un attaukojošu šampūnu, nožāvēt, attaukot, un tad turpināt ar pārgruntēšanu un krāsošanu. Painteresējaities kā tieši soli pa solim tika gatavota virsma krāsošanai, kad tika saņemts jūsu auto. Sāļi un putekļi, kas iespējams palikuši zem krāsojuma  pēc kāda laika (it īpaši mitrā laikā) sāk uzsūkt mitrumu un piebriest, tādējādi "paceļot" krāsu.


Armands
atbilde bija noderīga:
Apakaļ

Ieskaties arī šajās atbildēs, varbūt noder:

Edgars
01:58 - 06.02.2014
Sveiki! Kas varetu but pie vainas ka nevar nokrasot vienmerigi masinas jumtu paliek svitrains/vilnjains? Vai pie vainas varetu but kad tiek izmantots parak atrs skaiditajs?
Paldies
Armands » Edgars
Šajā gadījumā iemesli var būt virkne - sākot ar to, ka krāsošanas pistoles kūlis nav vienmērīgs (jābūt regulāram ovālam, uzpūšot uz kontrolplanšetes), materiāla vizkozitāte ir pārāk augsta, izmantots pārāk ātrs cietinātājs (arī ātrs vai nepiemērots šķīdinātājs, piem. 646), pārāk biezi un daudz uzklātas kārtas, tempereatūras režīms - detaļas virsma vai gaisa temperatūra par augstu u.c.
 
Vairāk informācijas par krāsojuma defektiem, to cēloņiem un novēršanas iespējām skat. mūsu mājas lapā http://autokrasas.lv/?gid=62&p=nxt
Arvīds
22:12 - 11.11.2013
Sveiki!
Nopirku auto, bija vizuali laba stavokli, pec nedelas paris diena palija lietus, tad uz jumta pamaniju daudzus tadus, ka apalus, pelekus pleķīšus un vietam laka lobās nost,tie pleķi pa visu jumtu, nost nemazgajas. Ko iesakt? Kadi lētākie varianti? jau iepriekš paldies!
Armands » Arvīds
Tas ir krāsošanas defekts kura iemesls ir tehnoloģijas neievērošana vai zemas kvalitātes materiāli (bāzes krāsa ir pāržāvēta pirms lakas uzklāšanas;  
lakas cietinātājs bojāts vai pievienots nepareizās proporcijās; pārāk biezi uzklāta laka)
 
Diemžēl šajā gadījumā lai novērstu defektu virsmas ir jānoslīpē, jāaatauku, jāuzklāj jauna bāzes krāsa un jāpārlako.
 
Jebkuru jautajumu vai neskaidribu gadijuma, droši zvaniet vai rakstiet!
Rolands
21:41 - 06.27.2013
Sveiki, lieta tāda, ka tika nokrāsots bagažnieka vāks, divas pilnas kātras krāsa, un divas pilnas laka, kad nožuva, lakā parādijās mikro lakas tādi kā punktiņi pilieniņi,krāsa tika nožāvēta kā vajag, vai ir iespējams, ka tas ir no mitruma gaisa šļaukās, jo kad atvieno pistoli no šlaukām liekas ka mitruma tvaiku izsit?

un kas notiek, ja kompresoram kaut kas sagājis grīstē un eļļu sit sistēmā? vai tad veidojas krāteri vai kā?

nevaru saprast kas ir pie vainas, kompresoram kaut kas noticis vai mitrums šļaukās...

Armands » Rolands
Neredzot krāsošanas defektu ir grūti pateikt īsto iemeslu. Jā, no liela kondensāta gaisa padeves sistēmā uz krāsojuma/ lakojuma var rasties mitruma "ieslēgumi", taču tie ir salīdzinošio lieli, neregulāri un izkliedēti. Ja lakojumā ir daudzi mazi punktiņi (kā adatas dūrieni) lielākā laukumā, tas norāda uz to ka lakojums ir "uzvārījies". Par iemeslu tam ir nepietiekams kārtu starpžāvēšanas laiks, pārāk daudz vai biezi uzklātas kārtas. Īpaši izteikti tas parādās kartstā laikā, kad vizuāli izskatās ka uzklātās lakas slāņa virskārta ātri "apraujās" bet apakšējie un dziļākie slāņi vēl ir slapji. Neļaujot vienmērīgi visai lakas kārtai nožūt visā dziļumā, un uzklājot nākamo lakas kārtu, šķīdinātājs tiek iesprostots zem apakšējās lakas virskārtas. Mēģinot izkļūt uz āru šķīdinātājs arī saveido daudzus sīkus mikro krāterus lakojuma žūšanas procesā.
Ja kompresors sit ārā eļļu uz krāsojuma parādās t.s "zivju acu" defekts - neregulāri izkaisīti zivju acu formas burbulīši līdz pat 1-1.5mm diametram.
Valerijs
21:40 - 06.26.2013
Sveiki! Man tāds jautājums Jums, man audi a3 krāsoja priekšējās durvis, jo bija nolekusi vietām krāsa, bet pēc krāsošanas sākas problēmas, durvis jau ir krāsotas 4 reizes, katreiz kad nokrāso pēc aptuveni 1-2 nedēļas krāsu paceļ, uzpūš augšā, kad nokrāso viss ir ok, nožūst arī viss ok, bet pēc laika paņem un uzpūš burbuli kādā vietā! Tagad pēdējo reizi uzpūta mazus burbulīšus!
Es kaut ko tādu dzirdēju ka tā verētu būt statiskā strāvas iedarbība, ka vajagot pirms tam ar kaut kādu speciālu vielu apstrādāt virsmu.
Arī ievēroju, ka krāsa tiek pacelta, kad mašīna ir pastāvējusi karstā dienā saulē un tad uznak lietus un negaiss, pēc tā krāsa uzpūšās.
Armands » Valerijs
Statiskā strāva šeit nebūs iemesls (turklāt el. statiski uzlādējas tikai plastmasas detaļas - Jūsu gadījumā durvis ir no tērauda loksnes).
Grūti ir pateikt kas tieši ir par lietu, neredzot detaļu un nezinot kādi materiāli uzklāti, cik kārtās u.t.t. Iespējams ka uz detaļas ir izveidojies nenosakāmu kārtu "pīrāgs" no iepriekšējiem remontiem - špakteles, dažādas gruntis cita uz citas, kā arī pieļautas kļūdas detaļas sagatavošanā un krāsošanā (piem. špaktele slīpēta ar ūdeni, virsmas nav notīrītas, attaukotas u.t.t).
Lai defektu novērstu pilnībā, diemžēl optimālākais  risinājums ir problemātiskās vietas noslīpēt līdz tīram metālam, un tad sākt visu no sākuma, ievērojot  pareizu procesu un tehnoloģiju. Dažos gadījumos ātrāk un lētāk ir sameklēt labā stāvoklī lietotu, nebojātu detaļu un to pārkrāsot vajadzīgajā tonī, nekā mocīties ar esošo.

Jautāt autokrāsu ekspertiem